Om Adlersons
På Adlersons förser vi huvudstadsborna med högkvalitativ städning inom en rad olika områden. Detta har vi gjort i över 60 års tid, och vi planerar att fortsätta med det en lång tid framöver. Vi utför tjänster inom bland annat hemstädning, fönsterputs, flyttstädning och kontorsstädning, och vi har både företag, organisationer och privatpersoner som våra kunder. Allt jobb som vi utför görs alltid med noggrannhet och hög professionalitet. Vi utbildar all personal på respektive område så att vi kan ge alla våra kunder, stora som små, bästa möjliga resultat.
Säkerhet och sekretess
- Vi tillämpar och garanterar full sekretess mot våra kunder
- Våra arbetsledare och lokalvårdare har tystnadsplikt
- Nycklar och passerkort kvitteras och förvaras betryggande
- Adlersons är ansvarsförsäkrat för de förluster och skador som kan inträffa med ett belopp upp till 10 MSEK per skada/arbetstillfälle
- All personal bär Adlersons profilkläder med vår logotyp. Alla bär även namnbricka med ID-kort och foto
Våra kännetecken
- Att vi utför våra tjänster i rätt tid, på rätt sätt och enligt överenskomna villkor.
- Att vi gör lite mer än vad kunderna förväntar sig
- En kompetent och engagerad personal med ett kvalitetstänkande i hela företaget
- God kundvård. Vi har ett individuellt anpassat kundvårdsprogram
- Vi arbetar ständigt med att begränsa vår miljöpåverkan
- Vi har ett eget anpassat internutbildningsprogram
- Hög servicegrad. Snabb vikarietäckning. Alltid tillgängliga
- Att vara flexibla med snabb om- & uppställning vid nya/förändrade krav och behov
Personal
Adlersons i Stockholm har cirka 100 medarbetare. Förutom vanlig städning och städtjänster så är flera av oss specialiserade och certifierade för olika typer av särskilda uppdrag, som till exempel fönsterputsning på hög höjd. Vi arbetar kontinuerligt med systematiskt arbetsmiljöarbete och med kompetensutveckling.
Arbetsmiljö
Arbetsmiljöpolicy
Långsiktig plan
Skador
Rapporter
Riskbedömning
Utbildning
Arbetsmiljö
Vi ska undersöka, genomföra och följa upp verksamheten så att ohälsa och olycksfall förebyggs och en tillfredsställande arbetsmiljö uppnås.
Arbetsmiljöpolicy
Vi har en fastställd arbetsmiljöpolicy
Långsiktig plan
Vi har en plan/rutin för att hjälpa/bistå vid långtidssjukdom, tillbud, kriser, olyckor. Med rehabiliteringsplan och arbetsanpassning
Skador
Vi har en plan/rutin för att hjälpa/bistå vid långtidssjukdom, tillbud, kriser, olyckor. Med rehabiliteringsplan och arbetsanpassning
Rapporter
Vi rapporterar skador och olyckstillbud med omedelbara åtgärder
Riskbedömning
Vi gör riskbedömningar med handlingsplaner av alla städobjekt
Utbildning
Vi utbildar och ger info om belastningsergonomi och kemiska hälsorisker. Framförallt i förebyggande syfte
Kompetensutveckling
Kompetensutveckling sker kontinuerligt. Vi upprättar utbildningsplaner löpande, både för extern- och internutbildning. Vi har ett nära samarbete med våra leverantörer gällande nya metoder, system och senaste teknik, och alla nyanställda genomgår en dags introduktionsutbildning.
Alla anställda genomgår vårt utbildningsprogram för lokalvårdare, som är upplagt enligt lokalvårdscertifieringen SRY. Programmet innehåller sex delmoment: kundservice, kundvård, städmetoder, städteknik, arbetsmiljö och kunskap om ISO-system
Våra medarbetare
Elisabeth Adlersson
VD
Emelie Adlersson Bruzelius
Affärsutvecklare
Marcus Bruzelius
Sälj/Avtal/Extra tjänster
Carina Jenmert
Sälj/Avtal
Therese Holfve
Driftledare
Lena Pilegaard
Sälj/Avtal Brf
Mariola Katarina Kosinska
Gruppledare lokalvård
Georgios Karavelakis
Gruppledare lokalvård
Bartek Jurczyk
Lager och- transportansvarig